2009-02-09, 23:51
Hallo,
einige wissen ja von meinem problem mit dem extrem flachen Lenkwinkel an meinem Bike, hab mir dh. eine Travis besorgt, diese baut locker 4 cm tiefer, also ist der Lw jetzt 2° steiler, werde morgen oder so Bilder presentieren um euer Meinung zu hören.
Nun zum Thema,
möchte die Intrinsic Einheit servicen, bzw. das Öl wechseln.
Hab mir das recht leicht vorgestellt, hatte schon einige SPV und TPC Manitous zerlegt und geserviced. Jedoch nach studieren des Manuals
wurde ich gerade eines besseren belehrt.
Anscheinend muss man da ein Vakuum erzeugen...:confused:
Werde da gerade nicht schlau,
hier mal der Text aus dem Manual,
wichtig ist fast nur der 3. Teil, wär aber trotzdem dankbar
für eine Schritt für Schritt Kurzbeschreibung:
CID (Intrinsic) Damper Rebuild Instructions
Disassembly – Spring Backed IFP CID Cartridges
Reassembly – Spring Backed IFP CID Cartridges
Danke schonmal.
einige wissen ja von meinem problem mit dem extrem flachen Lenkwinkel an meinem Bike, hab mir dh. eine Travis besorgt, diese baut locker 4 cm tiefer, also ist der Lw jetzt 2° steiler, werde morgen oder so Bilder presentieren um euer Meinung zu hören.
Nun zum Thema,
möchte die Intrinsic Einheit servicen, bzw. das Öl wechseln.
Hab mir das recht leicht vorgestellt, hatte schon einige SPV und TPC Manitous zerlegt und geserviced. Jedoch nach studieren des Manuals
wurde ich gerade eines besseren belehrt.
Anscheinend muss man da ein Vakuum erzeugen...:confused:
Werde da gerade nicht schlau,
hier mal der Text aus dem Manual,
wichtig ist fast nur der 3. Teil, wär aber trotzdem dankbar
für eine Schritt für Schritt Kurzbeschreibung:
CID (Intrinsic) Damper Rebuild Instructions
Zitat:There are two types of CID dampers, one has an air backed IFP and the other has a
spring backed IFP. Air backed IFP CID cartridges can be identified by the small 5-
Sided (Pentagon) Schrader valve cap found in the top cap (See Fig 10A). Field
service of spring IFP CID cartridges is not recommend as it is necessary to pull a
slight vacuum on the CID Assy to make sure that the IFP is properly positioned. To do
this you must have vacuum tool. Also a clear plastic tube is used in these instructions
for demonstration purposes, actual cartridge is metal.
WARNING Air backed IFP CID cartridge dampers use compressed air as part of
the damping system and must be relieved of pressure prior to servicing.
Failure to relieve air pressure could result in injury or possible death.
Disassembly – Spring Backed IFP CID Cartridges
Zitat:Place Cartridge assembly in bicycle work stand or secure with Cartridge Clamp
Blocks (Answer P/N **-****) with the cartridge in an inverted position.
1. Using an adjustable wrench, remove the rebound assembly from the
cartridge by unscrewing it counterclockwise.(Fig. 9) Once you have
completely unscrewed the assembly, carefully pull it out of the cartridge
so that you don’t damage the piston rings on the threads in the cartridge.
2. Pour out the oil in the cartridge and using a 22mm socket, remove the
CID Compression assembly by unscrewing it counterclockwise. Once you
have completely unscrewed the assembly, pull the assy. from the
cartridge body. (Fig. 10) Clean the cartridge body and check for scratch
or imperfections in the inner walls of the tube. Next examine the
compression assy., make sure that the CID valve body is free to move
(i.e. will open and close), it is not necessary that it spring to the open
position, only that it has full travel.
Reassembly – Spring Backed IFP CID Cartridges
Zitat:lace Cartridge assembly in bicycle work stand or secure with Cartridge Clamp
Blocks (Answer P/N **-****) with the cartridge right side up.
1. Lightly coat the piston ring and IFP on the CID compression assembly
with Motorex grease and apply a small amount of blue Loctite to the
threads of the cartridge body. Insert the assy. into the cartridge body
being careful not to damage the piston ring and o-ring as they enter the
body. Screw the top cap on about 6 turns. DO NOT tighten the top cap
down before you pull the vacuum on the IFP.
2. Insert the vacuum tool (P/N **-****) into the open end of cartridge body,
pull back fully on the plunger and hold for 60 seconds, this creates a
vacuum to make sure that the IFP is fully extended. (Fig. 11)
Danke schonmal.